IN 7 STAPPEN NAAR EEN GOEDE NACHTRUST – MEER ENERGIE EN EEN LEUKER LEVEN

EEN DOELTREFFENDE, NO-NONSENSE METHODE OM VOOR ALTIJD AF TE REKENEN MET SLAAPPROBLEMEN.

Geen GOOD MOJO zonder een good night sleep. Tijdens een normale nachtrust gaat u een aantal keer per nacht door uw REM-slaap en 4 stadia van niet-REM (NREM). Fase 1 van de NREM-slaap is de lichtste, terwijl fase 4 de diepste is. Waneer u herhaaldelijk wordt onderbroken en niet normaal door deze deze fasen van slapen kunt fietsen, wordt je moe wakker en ga je vermoeid de dag door. Concentratie, oplettendheid en een algehele gevoel van rusteloosheid gaan gepaard met snel geirriteerd zijn en een algeheel gevoel van ongelukkigheid.

W. van der Klaauw slaapdeskundige slaapwijzer.net verteld:

“Ik heb alles geprobeerd en niks werkt.” Het is een uitspraak die je als slaapdeskundige keer op keer hoort tijdens gesprekken met cliënten. De opsomming van ‘oplossingen’ die niks hebben opgeleverd is vervolgens indrukwekkend. Op de een of andere manier is het verhaal van Anja me altijd bij gebleven. Zij schreef het volgende:

“Wat ik geprobeerd heb om te kunnen slapen? Wat niet? Yoga, mindfulness, tai chi, wandelen, kruidenthee, spirituele slaapmuziek, homeopathische middelen, tekenen, muziek luisteren, angstremmer, een magic pillow, ademhalingstechnieken, van bed veranderen, van kamer veranderen, aardstralen laten controleren, elektromagnetische straling zoveel mogelijk afwenden, haptonomie, hypnose, acupunctuur, psychologische ondersteuning en een Zweedse spijkermat.”

Een puntig matje

Ik weet niet hoe het kwam, maar uit deze opsomming bleef de Zweedse spijkermat mij bij. Ik zag het voor me. Hoe iemand – volledig ten einde raad en na het uitgeven van een klein fortuin – haar toevlucht zoekt bij een puntige mat. Zou het geholpen hebben? Natuurlijk niet! Anja’s portemonnee was weer een stukje leger en haar wanhoop weer een beetje groter.

“Magische trucs bestaan niet. Smeer dit op je kussen, drink dit kruidentheetje, luister naar deze ontspanningsmuziek (etc. etc.) en je slaapt weer goed is simpelweg onmogelijk”

Google onthult de pijnlijke waarheid

Het verhaal van Anja staat helaas niet op zichzelf. Google voor de grap eens op “slapeloosheid” en “alles geprobeerd”. Je vindt meer dan 11000 verhalen van mensen die hun frustraties delen. Deze mensen zijn:

– vaak jarenlang aan het lijntje gehouden met mooie beloftes;
– een kapitaal kwijtgeraakt zonder een steek verder te komen;
– elk spoortje hoop verloren na talloze teleurstellingen op rij.

alles-geprobeerd

99% van de oplossingen tegen slapeloosheid werken niet

omdat ze zich niet richten op de echte oorzaken van het probleem. Waarom? Slaapproblemen zijn inmiddels ‘big business’ en bedrijven zijn er helemaal niet bij gebaat dat de echte oorzaken van slaapproblemen opgelost worden. Ze willen klanten! Het liefst voor het leven.

Zelfs huisartsen – waarvan je beter zou mogen verwachten – hebben er een handje van om onder het motto ‘dan zijn we er vanaf’ veel te snel (verslavende) slaapmedicatie voor te schrijven. Het is de snelste manier om van de regen in de drup te belanden.

Dweilen met de kraan open

Zolang je geen aandacht hebt besteed aan het oplossen van de echte oorzaken van je slaapproblemen, komen deze altijd weer terug. Het resultaat is dat je weer terug bent bij af, je portemonnee een stukje leger is en je weer op zoek moet naar een nieuwe oplossing (die niet werkt). Pappen en nathouden wordt dit ook wel genoemd, of dweilen met de kraan open.

Geen wondermiddel, maar meerdere verbeteringen 

‘Magische trucs’ bestaan niet. Smeer dit op je kussen, drink dit kruidentheetje, luister naar deze ontspanningsmuziek (etc. etc.) en je slaapt weer goed bestaat simpelweg niet. Het is regelrechte onzin. Slaapproblemen oplossen is altijd een kwestie van meerdere kleine verbeteringen die elkaar versterken. Samen zorgen ze voor 100% verbetering.

Niet alleen gericht op de avond, maar op de hele dag

Een oplossing tegen slaapproblemen kan alleen effectief zijn als het zich richt op de hele dag. Wat je overdag (en zelfs in de ochtend) doet bepaalt namelijk hoe je de avond erop slaapt. Dit heeft te maken met de juiste aanmaak van hormonen en de ‘instelling’ van je biologische klok. Je kunt ’s avonds liters warme melk drinken, uren naar rustgevende muziek luisteren en alle hulpmiddelen uit de kast halen, maar als je overdag geen goede basis heb gelegd blijft het zwemmen tegen de stroming in. De oplossing ligt altijd bij jezelf.

“Veel slechte slapers beginnen pas in de avond met hun voorbereiding op de nacht. Op dat moment ben je al ruimschoots te laat”

Wil je aan de slag om jouw slaap probleem op te lossen?

GOOD MOJO adviseerd het boek “Perfect slapen in 7 stappen“. Voor een doeltreffende strategie om weer een perfecte nachtrust te hebben, iedere nacht. De 4 sterkste punten uit dit boek:

  1. Afrekenen met angst, spanning en malende gedachten
  2. De juiste (slaap)hormonen aanmaken op het juiste moment
  3. Het ‘gelijk zetten’ van je biologische klok (ervaar het verschil!)
  4. Herstel en versterk de natuurlijke schommeling van je lichaamstemperatuur

Als je lichaamstemperatuur in de avond en nacht onvoldoende gedaald is, is het praktisch onmogelijk om goed en snel te slapen

Volg deze 7 stappen methode en ontdek:

Je valt sneller in slaap
In de loop van de avond word je op een natuurlijke manier ‘overvallen’ door slaperigheid waar je je aan kan overgeven.

Je hebt (veel) meer energie
Beter slapen betekent dat je overdag (veel) meer energie hebt. Jij gaat dit gevoel binnenkort ook ervaren!

Je wordt uitgerust wakker
“Perfect slapen in 7 stappen” verbetert de kwaliteit van slaap en helpt je om op het juiste moment (lichte slaap) wakker te worden.

Je kunt beter presteren
Niet moe en lusteloos, maar fit, energiek en alert. Een sterke basis voor (betere) prestaties thuis en op je werk.

Je slaapt door tijdens de nacht
Door meer slaaptijd in de diepere slaapfasen (3 en 4) word je minder vaak wakker en val je veel sneller weer in slaap.

Meer van het leven genieten
De voordelen van goed slapen zijn groot. Je bent vrolijker, hebt meer levenslust en ziet er ook nog eens beter uit!

Hieronder alvast een voorproefje van wat deze methode je gaat bieden:

  • Hoe je doeltreffend stopt met het ‘voeden’ en laten groeien van jouw ‘slaapangst’ (hoofdstuk 1.2)
  • 8 onbewuste gewoonten – bijna iedereen doet het – die minder onschuldig zijn dan het lijkt (hoofdstuk 1.2)
  • Hoe ‘neuro-associaties’ (verbindingen in je brein) ervoor gaan zorgen dat ‘slaapangst’ geen kans krijgt (hoofdstuk 1.3)
  • Hoe je voor het slapengaan heel eenvoudig je zorgen van je af kan zetten (hoofdstuk 5.1)
  • Hoe ‘rustgedachten’ je angst in perspectief plaatsen en je de rust geven om snel in slaap te vallen (hoofdstuk 6.4)
  • Een simpele truc om met een glimlach in slaap te vallen (hoofdstuk 6.5)

De 7-stappen methode is veel meer dan een boek.

Het is een totaalpakket om voor eens en altijd af te rekenen met slaapproblemen. Het is een blijvende, levensveranderende strategie die je weer laat genieten van een energiek en gelukkig leven. Deze deal bevat o.a.:

  • Perfect Slapen in 7 Stappen (hardcopy)
    Voor 16.00 uur besteld is morgen in de brievenbus
  • Perfect Slapen in 7 Stappen (digitaal)
    Direct beginnen en vanavond al beter slapen

  • Een jaar lang gratis ondersteuning
    Geen gepeperde uurtarieven, maar eerlijk (gratis) advies

  • Slaapchecklist: de vertaling naar de praktijk
    Geef ‘m een vaste plek en haal het maximale uit de methode

  • E-cursus ‘Dieper Slapen’: ’s nachts doorslapen
    Haal het maximale uit je slaap (en de druk van de ketel)

Bestel vandaag nog en ontvang 4 digitale bonussen die je net dat extra zetje geven naar dromenland:

  • Kalmeer je gedachten: 10 bewezen technieken
  • Welterusten-snacks Receptenboek
  • Slaapwijzer.net supplementengids
  • Crystal Waters 90bpm relax-muziek

Hoe ga je jouw mojo terug krijgen zonder een doeltreffend plan?! GOOD MOJO gaat het web af op zoek naar het beste.

Klik hier en begin vandaag nog met een perfecte nachtrust.

IK WIL EEN PERFECTE NACHTRUST